„Odkryliśmy, że edukacja nie jest czymś, co robi nauczyciel, ale że jest to naturalny proces rozwijający się spontanicznie w istocie ludzkiej. Nie jest nabywany przez słuchanie słów, ale dzięki doświadczeniom nabywanym przez dziecko w otoczeniu.”
dr Maria Montessori
i nasza Szkoła Drugie Piętro
PEDAGOGIKA MONTESSORI
Odbrązowiona postac Marii Montessori ujawnia nam niezwykle wrażliwą i inteligentna kobietę,której praca nad skuteczną edukacją wyprzedziła badania neurodydaktyki o 100 lat. To zabawne, że "zeslanie" kobiety lekarki do szpitala dla dzieci z chorobami umysłowymi okazało się wstępem do uprzedmiotowniena małych ludzi i znalezienia spososbu na przyjazną edukację. Przełom wieku XIX i XX to czas Korczaka, Wygotskiego, Piageta, ale tylko spisany naukowo, przez co powtarzalny system edukacji młodej lekarki wyszedł poza ramy edukacji alternatywnej, stając sie podstawą zmian w oświacie każdego zaibteresowanego skutecznością (i małym Człwiekiem) systemu edukacyjnego.
Kluczem do edukacji w szkole montessori a więc i w naszej szkole jest
współpraca zamiast rywalizacji,
odpowiedzialnośc zamiast bierności
praca ku ciszy zamisat "wyzywanie się"
budowanie lepszego siebie zamisat porównywania
Uczniwoie pracują używając materiałów montessoriańskich, drogowskazów jakimi sa cotygodniowe Mapy Pracy oraz korzystając z pmocy Nauczycieli i Tutorów
Nie ma klas rocznikowych, zajecia sa proawdzone w grupach mieszanych wiekowo. Daje to ogromna mozliwość uczenia się od starszych. pozwala uniknąć porównań (nie ma bowiem sytuacji, gdy wszystkie dzieci jednoczesnie piszą jedną literkę, zatem nie ma z kim porównywać). Dzieci starsze są pierwszymi nauczycielami dzieci młodszych w myśl zasady, ze materia naprawdę nauczona jest wtedy, gdy umiem ją wytłumaczyć. Taka konwencja pozwlala wracac do pewnych treści w sposob naturalny, a wiadomo, że powtarzanie sprzyja lepszemu zapamiętywaniu.
KLASY 1-3
Uczniowie mają swobodę wyboru przedmiotu (polski, matematyka), miejsca (stolik, dywan) i czasu pracy (15 minut czy 3 godziny na dane zagadnienie) za wyjątkiem zajęć przewidzianych przez nauczyciela jako zaplanowanych grupowych (wychowanie fizyczne, język angielski).
Klasy starsze
mają zajęcia z Przedmiotowcami, zatem praca Uczniów ma bardziej charakter analizy. Zakres materiału i sposób prztwarzania materiału jest znacznie bardziej oparty na materialach źródłowych niż w grupie programowow młodszej. Uczniwoie wykorzystuja lapbooki, tworzą włąsne pomoce naukowe, jest znacznie wiecej pracy współnej niż w młodszej grupie

Rolą dorosłych (nauczyciela) jest stworzenie odpowiedniego otoczenia. Służą temu zasady pedagogiczne Marii Montessori
próbuje
pyta
odkrywa
Uczeń
odkrywa
odkrywa
odkrywa

wspiera
obserwuje
dopytuje
Nauczyciel
reaguje
zachęca
rozmawia


NASZ ZESPÓŁ
OFERTA SZKOŁY
CZESNE:
490 zł/mies.
500 zł
jednorazowe wpisowe
REKRUTACJA
Rekrutacja ...
DOKUMENTY
KONTAKT
Jeżeli są Państwo zainteresowani odwiedzeniem szkoły lub uzyskaniem jakichkolwiek informacji zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego i na spotkanie z kierownictwem szkoły.
Ze względu na specyfikę pracy Szkoły spotkania z Rodzicami mogą się odbyć TYLKO po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu.