top of page

Integracyjność w

Drugim Piętrze

Jako zespół pracujący z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach, umiejętnościach i możliwościach, nieustannie rozwijamy nasze kompetencje. W pracy z uczniem zawsze patrzymy na niego całościowo, uwzględniając funkcjonowanie edukacyjne, społeczne oraz emocjonalne.

Integracyjność a edukacja

Jako zespół pracujący z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach nieustannie rozwijamy nasze kompetencje. Patrzymy na ucznia całościowo – uwzględniając jego rozwój edukacyjny, społeczny

i emocjonalny – oraz wspieramy go w pokonywaniu trudności i wzmacnianiu mocnych stron.

Każdy nauczyciel dostosowuje metody pracy, przeznaczając w każdej lekcji min. 15 minut na indywidualne wsparcie. Kameralne klasy (12–14 osób) umożliwiają systematyczną, codzienną pracę w naturalnym środowisku szkolnym, sprzyjając integracji i budowaniu poczucia sprawstwa.

Aby nasz system pracy przynosił najlepsze efekty, oprócz odpowiednio przygotowanej kadry, przyjaznego otoczenia i kameralnych grup, kluczowy jest także przemyślany skład klas. Rekrutując uczniów, dbamy o dobranie odpowiedniej grupy – najlepszą przestrzeń do rozwoju tworzy zróżnicowana klasa: ok. 30% dzieci z wyzwaniami rozwojowymi i 70% neurotypowych. Zależy nam, aby trafiali do nas uczniowie, dla których będzie to najlepsza przestrzeń do rozwoju ich kompetencji.​ To podejście determinuje cały proces naszej rekrutacji i jest fundamentem skutecznego działania naszej szkoły.

Kameralna szkoła

Klasy 12-14 osobowe

30/70%

do 30 % dzieci integracyjnych

Kształcenie specjaistyczne

Od zgłoszenia do orzeczenia

Zdarza się, że w trakcie poznawania ucznia i obserwacji jego funkcjonowania dostrzegamy trudności wymagające głębszego przyjrzenia się. W takiej sytuacji informujemy rodziców o potrzebie konsultacji w poradni psychologiczno‑pedagogicznej. Rodzice umawiają wizytę w poradni, a my przygotowujemy opinię na potrzeby diagnozy – dokument, który w szerokim zakresie opisuje funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym.

Proces diagnozy w poradni obejmuje zazwyczaj konsultacje z psychologiem i pedagogiem, często również z logopedą, a w finalnym etapie – z lekarzem psychiatrą.

 

Jeśli w wyniku diagnozy uczeń otrzyma orzeczenie

o potrzebie kształcenia specjalnego, szkoła może w pełni dostosować metody pracy do jego indywidualnych możliwości i potrzeb, zapewniając mu systemowe

i skuteczne wsparcie.

1

Wstępna obserwacja Ucznia przez Nauczycieli

2

Wizyta z Rodzicami

w specjalistycznej poradni

3

Diagnoza -

konsultacje ze specjalistami

4

Indywidualne kształcenie specjalistyczne

Droga dziecka z orzeczeniem

W momencie, gdy rodzic dostarcza do szkoły orzeczenie, rozpoczynamy proces planowania wsparcia dla ucznia. Nasz zespół ma 30 dni na opracowanie sposobu dostosowania pracy do jego indywidualnych potrzeb.

 

W tym czasie wszyscy nauczyciele pracujący

z dzieckiem przygotowują Wielospecjalistyczną Ocenę Poziomu Funkcjonowania Ucznia (WOPFU).

 

Dokument ten obejmuje m.in.:

  • mocne strony ucznia,

  • napotykane bariery i ograniczenia,

  • zakres udzielanego wsparcia,

  • wnioski do dalszej pracy.

Na podstawie WOPFU zespół opracowuje Indywidualny Program Edukacyjno‑Terapeutyczny (IPET), który przedstawiamy również rodzicom do konsultacji. IPET tworzony jest raz na etap edukacyjny, z możliwością wprowadzania modyfikacji w miarę potrzeb, natomiast WOPFU aktualizujemy dwa razy w roku.

 

Zależy nam, aby praca z uczniem była spójna

i kompleksowa, a kluczem do tego jest dobra komunikacja z rodzicami. Po pierwszym spotkaniu wspólnie ustalamy cykl kolejnych konsultacji – co trzy tygodnie przez pierwsze pół roku pracy z nowym orzeczeniem. Następnie spotkania odbywają się co sześć tygodni lub częściej, jeśli wymaga tego sytuacja.

Wierzymy w dobrą komunikację

Szkoła Montessori Drugie Piętro

Niepubliczna Integracyjna

ul. Kopernika 12

05-825 Grodzisk Mazowiecki

+48 534 947 122

dp.grodzisk@getif.pl

NIP 586 194 75 48

Nr konta : 

65 1050 1025 1000 0091 0558 2531

2.png
bottom of page