Edukacja
Montessori
w Pięterku

Każdy człowiek, zatem i dziecko, jest inny, każdy ma inne zainteresowania i talenty.
Zainteresowania pojawiają się u każdego w innym czasie i trwają dowolnie długo. Jeśli miejsce sprzyjające dziecku jest spokojne, pozbawione pośpieszania i rywalizacji to pozwala na rozwój.
Celem edukacji nie jest wciskanie dziecka w z góry upatrzone ideały, wzorce, szufladki - ale wykorzystanie całego jego potencjału, aby tworzyło swojego wewnętrznego Człowieka, wyposażonego w cechy takie jak: pracowitość, wytrwałość, cierpliwość, dążność do celu.
Zasada
swobodnego wyboru
Dziecko posiadając plan pracy na tydzień samo decyduje, którym materiałem edukacyjnym (wagą, szklanymi menzurkami, koralikami do liczenia itp.), gdzie (na stoliku, na podłodze itp.) z kim i jak długo będzie się zajmować. Zanim dziecko wybierze, nauczyciel przeprowadza indywidualną I lekcję podstawową.
Zasada
porządku
Każda rzecz ma swoje miejsce
i każde dziecko odnosi rzecz tam, skąd ją wzięło. Ograniczeniom, regułom
i zasadom podlega całe życie szkolne i nieprawdą jest, że naszym dzieciom wolno wszystko i nauczyciel nie jest partnerem ani kolegą.
Zasada
transferu
Każda pomoc montessoriańska jest elementem większej całości, każdy element tej całości ma uczyć czegoś nowego, następnego, trudniejszego.
Własne działanie
i przetwarzanie
Uczymy się przez powtarzanie. Tak wiele ile razy trzeba wytrzeć stół, aby zrobić to dobrze, tak wiele razy trzeba poćwiczyć tabliczkę mnożenia. Dziecko wie ile tych powtórzeń potrzebuje.
Zasada
samokontroli
Pomoce montessoriańskie dają możliwość samodzielnego sprawdzenia poprawności wykonania zadania i samodzielnej poprawy, dzieci dzięki temu nie boją się popełniać błędów i traktują je jako wskazówki na przyszłość.
5 Zasad Montessori
Przedszkole Montessori Pięterko
Publiczne Integracyjne
ul. Bałtycka 45
05-825 Grodzisk Mazowiecki
+48 660 533 740
NIP 5861947548
Nr konta :
60 1050 1924 1000 0091 2860 1243
















